Alla inlägg under augusti 2007

Av Jonatan - 31 augusti 2007 14:21

Blev längre sovning idag än det tänkta.. hoppas jag hinner ut och både måla och trimma lite gräs :p  hehe..


Måste städa rummet mitt också.. kan inte vara såhär stökigt ikväll.. ^^

Och måste hinna in till stan och hämta leveransen också =)


Sen drar vi hit å kikar nån rulle..



Aja.. värdelöst inlägg..

Men nu ska jag gå ut och försöka hinna med att göra ovan nämnda grejjer..


Peace 

Av Jonatan - 30 augusti 2007 23:38

Halvtrött är man nu..


Blev utgång igår(onsdag).. Firade Carro litegrann.. Hon fyllde 18 efter 00.00 ^^ så då kunde hon gå ut..


Började med att hämta upp en seg bullis i stan.. sen skjutsade brorsan upp honom och mig till Kajsa i Sallyhill där Carro och några av hennes kompisar satt och förfestade.. Dessutom var Emil där.. glad överraskning..

Satt där ett tag.. sen åkte några iväg i en bil.. och jag, bultrackarn, Emil, kajsa och nån till dam blev kvar.. så bullis bjöd på taxi ner på stan.. (dom kallar honom för Bullis med guldbyxorna..)


Var på Olearys större delen av kvällen.. var väl trevligt.. nå sjukt mycket njurundafolk.. var nästan som att vara på yran.. fast tråkigare..


Sen blev det sova hos bullen.. låg och kikade på cp-nattliv.. hatar det programmet och dom som är programledare..


Imorse ringde dom från jobbet.. Ska få jobba ganska mycket nu dom kommande veckorna! King! :)

Till att börja med lördag-söndag.. Sen tar jag över Andreas schema när han åker utomlands.. :) blir mycket jobb då..


Idag har jag bara åkt hem, käkat och sen gick jag upp på den "frivilliga" träningen vi skulle ha, då Strappa(tränarN) inte kunde komma idag..

Var ju svinkul.. Var hyfsat ovärt att gå dit.. Jävla lall bara.. och inga dugliga bollar kom vi åt heller.. bögträning..


Ikväll har jag inte gjort nånting! typ..


Imorn blire köra trimmer och ta bort lite gräs.. Morsan har lovat mig lite kosing då.. awsome!


Och sen får man lite besök :) ska bli trevligt! =)


Aja.. hörs!

Av Jonatan - 28 augusti 2007 16:11

Nu går tiden väldigt sakta fram.. tråkigt..

Träning ikväll iaf.. har man "längtat" efter =) Känns typ som det var en månad sen vi tränade.. ^^


Och inatt kommer brorsan hem från Bulgarien också!  King!


Har insett här i dagarna att jag skulle vilja ha förmågan att bli stand-up komiker.. 

Seriöst hur king som helst!

Nästan så att man borde  sätta sig ner och försöka skriva något.. Även om det förmodligen bara kommer bli kattskit.. Kul att prova =)

Ska jag absolut göra! :D

Kommer med mer info om detta när jag börjat xD


Jag vill dessutom tatuera mig snart..

Har två som jag vet att jag ska göra iaf.. 

Morsan kommer förmodligen bli tokig ^^  Meeen.. det är ju bara ännu en anledning att göra det ;D



Dagens låt:

Red Hot Chili Peppers - Snow(Hey Oh)

Grymt skön låt.. Har lyssnat mycket på RHCP senaste dagarna.. dom är riktigt nice faktiskt..


Dagens filmtips:

This Is England

Kanonfilm som utspelar sig 1983 jag såg härom natten, som handlar om 12årige Shaun som inte har direkt några vänner och ofta blir retad i skolan.. Första dagen på lovet springer han på ett gäng skinheads, som bestämmer sig för att ta med Shaun i sitt gäng.. I sitt sökande efter vänner och bekräftelse går Shaun med i gänget och börjar klä sig och raka sig som sina äldre förebilder.. 

Filmen är i viss mån verklighetsbaserad och regissören Shane Meadows skriver utifrån sina egna erfarenheter..

Och inte för att jag levde 1983, men jag tycker verkligen att filmen är ordentligt trovärdig och visar en klar bild över hur det förmodligen var då.

Se den!


Aja.. Nu måste jag tamej tusan gå och käka någonting så att det inte blir för nära träningen!


Hörs! 


Av Jonatan - 26 augusti 2007 17:04

Aj aj.. jag har fått onda ögat.. vet inte vad det är faktiskt.. men vaknade och hade hur ont i vänstra ögat som helst.. skitjobbigt..


Sov över seriefinalen i div5 mellan Essvik - Stöde också.. HUR GÖR MAN DET!?

Idiotiskt!! Skulle iochförsig inte spela.. men ändå!

Stöde vann tydligen med 1-2 iaf..

Så det blir när man bara är 10 man på träning.. Synd att folk inte beredda att lägga ner mer på sitt lag, speciellt när man har så bra läge som vi har haft..dåligt..


Gårdagen var soft! Som jag nämnde i förra inlägget så gick jag och Basse Baslåda på Biteline och käkade tacobuffé och kikade på Premier Leaguefotboll.. Vi satt där från 13.45 till 18.00 Såg med andra ord 2 matcher.. Bland annat Sunderland - Liverpool.. Pool vann med 2-0.. underbart :)   Kul att vi inte gör som vanligt och startar säsongen rent ut sagt kiss.. =)  Går sämre för United.. YES!!


Hört på Biteline:  "Vafan? Heter han Michael Ball?... Det vore ju ungefär som att heta Stefan Kula i sverige.."

Hyfsat klockren kommentar.. Skulle kunna offra värken i mitt vänstra öga för att få känna den killen..


Fick en fråga i en kommentar till ett inlägg av Kempe där han ville veta vad det var för turnering jag skulle spela i stockholm.. Och då jag tvekar på om han kommer kika kommentaren igen, så skriver jag svaret här..


Det är en turnering arrangerad av det engelska pokerbolaget "Purple Lounge" i samarbete med herrtidningen Moore(ni vet Bingo och tjejerna).. Dom har valt att kalla turneringen för "Swedish Poker Tour".. Då dom varit runt i olika städer och annordnat gratis kvaltävlingar.. Jag var ner till Gävle och spelade och kom där tvåa (min käre vän André, kom etta).. Vilket alltså betyder att vi kvalade in oss till finalen i stockholm.. Där det kommer vara med ungefär 30-40 spelare.. Är inga prispengar att vinna.. Utan förstapriset t.ex är en resa till Macau, som dom kallar ett "spelparadis i fjärran östern".. Resan är för 2 personer i en vecka och man får 1000 dollar i handpengar..  

Så är tyvärr inga miljoner man kan dra in, men likförbannat ska det blir oerhört roligt att få spela en "riktig" arrangerad turnering med mycket folk.. =)


Aja.. nu har jag skrivit så mycket som ingen kommer orka läsa!

Så vi avslutar med en favorit i repris..


"Det vore ju ungefär som att heta Stefan Kula i Sverige"

hahaha.. Stefan Kula.. oj oj.. 



Av Jonatan - 25 augusti 2007 13:05

Oj, ja nu är man halvtärd..


Efterfest här hos bullis igår :P Korvefterfest.. men wtf.. var trevligt..

Lirade hem lite kosing på cashgame mot grabbarna å :D

Awsome!


Kvällen började som tidigare nämt hos Henri..

Var kalastrevligt där.. Sen gick vi ner på krogen och mötte bullis på stan..

Tänkte försöka komma in på Larran.. Dock kom ingen in :P (förutom Henri som har åldern inne..) så drog till Coppers..(vet att det heter BK..men det namnet syyger)


Sen ba fortsatte det.. orkar inte dra allt kom jag på.. ^^

Trevlig kväll iaf!


Nu snart tänkte jag å Basse (kanske bullis också?) dra ner till Biteline och käka och kika premier league :)

Sunderland - Liverpool.. Kalasmatch!


Utgång ikväll också?.. kanske!

Hörs!

Av Jonatan - 24 augusti 2007 23:43

nu sitter man på förfest hos henri :D 

Kalasfolk här!


Det är jag, andre, henri, patte lidin, tommy, tomas wallberg och tomas polare.. ska ner på krogen nu!

:D


ÖÖÖÖÖL!


men vi hörs :D

Av Jonatan - 24 augusti 2007 19:50

Precis käkat middag nu.. Köttbullar, makaroner och öl! MMMM!! ^^


Ska bara klä på mig, sen kommer David och kör mig till stan.. Till Henri närmare bestämt.. där blire mera öl och sen utgång.. lär väl bli krogen ikv antar jag!


Så vi ses där!


(hyfsat onödigt inlägg, men kände att jag ville skriva.. MAKE ME STOP!!) 

Av Jonatan - 24 augusti 2007 15:18

Oj oj! Vad lite det händer om dagarna nu.. nästan så man mår lite dåligt..


Spelar mest poker.. vilket går lite fram och tillbaka.. har kommit in i ett bra flyt nu.. lite mer tur med löven och spelar lite bättre iaf =) kul!


Utgång ikväll då få si! Förhoppningsvis med André och Basse iaf =)

Vore kul! :)

Vet inte riktigt vart det bär av isf.. Men är sugen på Hemmafest!

Annars har jag fått tips om Stadshuset.. Så får se hur vi gör!


Starka funderingar på att åka ner till Gävle för att kika på Johan Glans och Henrik Schyffert när dom är ute på turné.. Eventuellt åka ner till samma ställe och se Magnus Betnérs turné "Inget Är Heligt".. Någon av dom bör det bli iaf.. Vore roligt! =)


Ester Få Si! (vilken gammal goding!!)


Och fick mail idag av Michelle Orpe.. Med datum för Swedish Poker Tour finalen.. Torsdag 18:e Oktober kommer den spelas.. Ska bli riktigt kul.. Hoppas på bra spel och eventuellt lite tur! =) Måste fixa någonstanns att bo bara.. Någon med några lediga sovplatser i sthlm? :D Hör av dig issåfalll ;)


Är för övrigt alldeles för tunnt på kommentarsfronten.. GE MIG LITE BEKRÄFTELSE!!! .. lålL


Aja! Hörs!


Favorit i repris: Ester Få si..



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards