Alla inlägg under februari 2009

Av Jonatan - 19 februari 2009 23:39

Dåligt med bloggen.


Men tänkte bli känd innan jag börjar blogga riktigt super-seriöst. Så hav tålamod.

Av Jonatan - 14 februari 2009 00:05

Det är tydligen vanligt att man tar droger på matchdag i Göteborg.


Ganska roligt klipp iallafall.




Av Jonatan - 7 februari 2009 13:12

Hyfsat fylleinlägg inatt.


Ganska harmlöst dock, men jag får jobba på meningsuppbyggnaden..

Och det jag skrev i inlägget är ju också helt sant.


Jag var asrädd för "snörpingarna" i "Simpor Och Grodfötter".

Av Jonatan - 7 februari 2009 04:51

Rätt nyss hemkommen från krograckarn.

Blev en hyfsad kväll på stadshuset.


Men vill fortsätta på spåret från förra inlägget och lägga ut ett klipp som var stort i min uppväxt också.

Inte på samma sätt som det tidigare klippet från Alvin And The Chipmunks.


Utan den här gången blir det från en av dom värsta serierna som sänts.


Simpor Och Grodfötter hette serien. Jag följde den och såg nästan varje avsnitt när den gick.

Men likförbannat blev jag lika rädd varje gång.

Dessa äckliga varelser skrämde livet ur mig, speciellt när vi var ute i våran stuga(som ligger vid havet). Dom gångerna jag i den tiden i livet denna serie sändes var jag livrädd när jag sov där ute för att jag skulle vakna och dessa s.k "snörpingar" (?) skulle stå lutade över mig och låta sådär äckligt obehagligt ovetande som bara dom kunde.


Usch, den serien förstörde mycket under min uppväxt.

Men som sagt, jag fortsatte ändå titta.

Kanske det som lade grunden för den faschination jag har för skräckfilm nu i äldre ålder. (skulle kännas konstigt att säga "vuxen ålder" även om det stämmer nu för tiden)



Här kommer ett klipp från tidigare nämnda serie "Simpor Och Grodfötter"

Av Jonatan - 5 februari 2009 23:36

Fick bli en "nostalgi-kväll" på youtube.

Hittat många kära och mindre kära återseenden.

Mest i form av intron från gamla barnprogram sen man var liten.


Har suttit och myst bra länge nu.


Och det här är nog ett av klippen som fick mig att mysa mest.

Från den underbara serien "Alvin And The Chipmunks" som jag minns att vi hade på dom vhs-banden våran farbror Bengt spelat in åt oss (syskonen).

Dessa banden spelades flitigt och jag minns just det här klippet speciellt, så jag är helt överlycklig att det fanns.


Helt underbart.Trots lite sämre kvalité på ljud och bild.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards