Alla inlägg under maj 2008

Av Jonatan - 29 maj 2008 14:29

Utgång blev det igår, och det var skoj..


Hinner inte skriva något utförligt nu dock, för jag måste på toa, och sen ska jag iväg och jobba!



Pies 

Av Jonatan - 27 maj 2008 23:49

Sådär ja! Då var säsongens första vinst avklarad!

Vi slog ett förvånansvärt blekt Hoif med 3-0.

Ingen överdrivet bra insats av oss, men helt klart godkänd match av i stort sett alla!

Blev som väntat en match där Hoif vid lite motgång blev griniga och sura, och därmed tog en mängd gula kort, och dessutom lyckades med prestationen att dra på sig två röda. Hur som helst ruskigt skönt med 3poäng!


Målskyttar: Salomon "jagväljeratthoppaöverräcketochlandapåansiktet" Lugero, Linus "baraförattmanärmittbackbetydervälintedetattmankans
tickapådjupet" Ohlsson och André "jagkanbaraslåensortsstraffar" Sjödal.


Ryktas om utgång imorn!  Mösspåtagning och party!

Får man försöka tänka sig tillbaka ett år, och vara med i glädjeyran! xD


För övrigt så har Salle en massa ord han har hittat på själv.. som är omöjliga att hålla reda på.. Skit-ord! 


Pies 

Av Jonatan - 27 maj 2008 14:38

Hej allihopa!


Nu är jag tillbaka..

Kom iofs hem redan i söndags, men har inte blivit något skrivet föränn nu.


Helgen i Valdemarsvik var hyfsat trevlig, även om det inte var något som kommer gå till världshistorien.


Har sett litegrann på programmet "Sanningens Ögonblick"...

Vilket enormt ruttet program. Får man verkligen göra tv av vad som helst!?

Ni som inte sett "Sanningens Ögonblick", får kolla upp handlingen själva.


Men hur troligt är det att ett lögndetektor-test är 100%igt?

Jag har iofs ingen fakta, men jag har väldigt svårt att tro på det där.

Vilket gör att spelet inte går ut på någon som helst fakta, utan bara vad en maskin fått för sig är sant eller falskt om en människa.


Idiotiskt.


Och att sen personer som varit med i programmet går ut i tidningarna och klagar och gråter med texter i stil med "Jag har mått jättedåligt efter programmet" eller "min flickvän lämnade mig efter frågorna i programmet" osv.

MEN HUR DUMMA FÅR MAN BLI! Jag tror inte ett ögonblick på att dessa medverkande inte hade en aning om vad dom ställde upp på.

Det är ingen som har blivit tvingad att vara med, utan allt sker helt frivilligt.

Då får man väl ändå skylla sig själv. Det är ju vuxna människor vi pratar om.

(notera att jag fortfarande tycker programmet och hela idén med det är katastrofalt uselt)


Ja, nu måste jag lugna ner mig innan jag blir förbannad på riktigt, och börjar slå sönder saker.


Och jag vill bara påpeka att detta inte bör läggas under kategorin "whine-inlägg".. Detta är ren och enkel.. hm, vad ska man kalla det? "samhälls-kritik" ? eller kanske helt enkelt "kritik" kort och gott.


Pies

Av Jonatan - 22 maj 2008 16:04

Får väl börja dagens inlägg med att gratulera alla hjärndöda människor i världen.

En dubbel? Inte dåligt.

Men grattis iallafall!

Ruskigt bra match var det också, trots att den gick mellan två lag jag personligen skulle kunna bytt ut mot Kidderminster och FC KooTeePee.


I helgen bär det av till Östergötland, och Valdemarsvik närmare bestämt.

Där blir det 80-årsfest för farmor.  Så i helgen blir det lugnt med inläggen, och ni hör förmodligen inte av mig föränn tidigast söndag, då jag kommer hem igen.


Verkar som att ingen är speciellt sugen på hultsfred heller.. Sjukt tråkigt faktiskt!

Band där som man förmodligen inte kommer få så många fler chanser att se..

Menmen, då har man ju pengarna kvar iaf!


Får bli någon utlandsresa till hösten eller så! =)


Pies 

Av Jonatan - 21 maj 2008 15:53

Hittade ett klipp på youtube med Danko Jones spelning förra gången dom var på Hultsfred. Och när man ser det här, så står det ju helt klart att Danko Jones är ett kanonband live!


Så här är Danko Jones live på hultsfred med låten "Cadillac"

Av Jonatan - 21 maj 2008 15:06

Skit också!

Haha, jag hade ju bestämt mig för att inte åka till Hultsfred, men nu har jag blivit så sugen så att jag tror nästan att jag måste!


Som jag tidigare nämnt här kommer ju Rage Against The Machine och Serj Tankian dit.  Sen såg jag även att Danko Jones kommer, det har jag helt missat tidigare.

Danko Jones är visserligen inget "favoritband", men dom är ju riktigt sköna att lyssna på, och det känns som dom borde vara ett grymt liveband.


Så kom igen nu!! Slut upp så drar vi ihop ett gäng och smäller upp ett "camp-sundsvall" där nere! xD


Pies 

Av Jonatan - 18 maj 2008 20:39

det är kul med fotboll

Av Jonatan - 17 maj 2008 19:02

hm.. mitt tips igår gick ju inte riktigt hem..

Vi förlorade med 0-1 mot Ljustorp, och jag vet inte riktigt vad det är som händer.

Vi har ett lag som ska kunna vinna mot både ljustorp och sidsjö/böle, som iofs inte alls är några dåliga lag. Men som sagt, vi SKA kunna vinna mot dom.. Och spelet vi visat upp i dom två första matcherna är helt annat än det vi visat upp på försäsongen.

Menmen, bara fortsätta kämpa på och hoppas att det ordnar upp sig!


Imorgon är det div6, och min säsongsdebut, eftersom jag jobbade förra helgen.

Vi möter lucksta borta och matchen börjar kl 18.00

Kanske värt att komma och titta?


Ikväll blir det nån slags utgång.

Ska in till Jeppe med storebror Simon, och senare ner på krogen.

Blir förmodligen relativt lugnt dock, bl.a med tanke på matchen imorgon, som dock precis som tidigare nämnt inte spelas förän kl 18.


Pies 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards