Alla inlägg under maj 2008

Av Jonatan - 16 maj 2008 17:31

Min kusin Pontus Brynielsson som bor i Ringarum i Östergötland är fullkomligt förkrossad över att min blogg har fler unika läsare dagligen än vad hans har(även jag är lite förvånad över den för mig ganska höga siffran).

Jämför man våra båda bloggar kan man lätt förstå varför, men jag har ändå beslutat att pga vårat släktskap be er(mina läsare), att åtminstone idag även gå in på Pontus blogg.

Ni kommer förmodligen inte finna något av intresse där, utan detta sker alltså enbart i välgörande syfte, för att Pontus ska bli lite gladare, och därmed sluta beklaga sig till mig.


Hoppas ni visar förståelse för denna lilla ledsna kille, och går in på Pontus Blogg.


Ikväll ska jag iväg till Westhagen för att titta på Essvik - Ljustorp.

Dags för första vinsten va?.. Jaa, så gör vi!

Mitt tips:  Vinst ikväll med 3-0.

Målskyttar: Gådda 2 och Ludde 1. 


Tack för mig. 

Av Jonatan - 15 maj 2008 22:57

Yes! Ikväll hade vi den sista grusträningen för säsongen..

Sjukt skönt att få komma in på gräs nästa vecka! Det enda negativa är väl att man måste komma på en ny ursäkt till varför allt går pung. Går ju inte att skylla på konstiga studsar och dåligt underlag längre..  haha xD


Dagens status: Väldigt trött.

Blev halvsent igår(som vanligt på veckorna när man inte jobbar), och var tvungen kliva upp halvtidigt imorse och åka iväg och köpa virke med pappa.

Kunde väl tagit nån tupplur(fint ord) idag, men så blev det inte.

Och det är väl kanske bäst det.. Däckar man förhoppningsvis halvtidigt(för att vara mig) idag.


Jao, har inte så mkt mer att skriva faktiskt.. hehe..

Blir mindre intressanta inlägg när man inte gör något.

å andra sidan så finns inte så mycket att berätta efter jobb-dagar heller men.


Jaja, vi får väl se om det finns nånting roligt att berätta någon gång i framtiden!


Pies 

Av Jonatan - 14 maj 2008 01:16

Vill bara skänka en tanke till Algot Backlunds nära och kära.

Algot som varit försvunnen i lite mer än en månad har nu hittats drunknad på en strand på Bali. Kroppen hittades egentligen för några veckor sedan, men inte förän nu har han identifierats.

Det är så dumt att sånt här får hända.

Skänker givetvis Algots familj en extra tanke.


Vila I Frid Algot!

Av Jonatan - 13 maj 2008 22:50

Idag har det blivit en sjukt slö dag med typ pokerspel på internet och inte så mycket mer.


Jag gillar inte när man får en förfrågan att hjälpa till med något, som man verkligen inte vill eller orkar, men man kan inte säga nej.

För då får man bara en massa skit, och personen/personerna i fråga blir arga.

Det suger verkligen.

För det handlar ju inte om att man inte VILL hjälpa till. Men i vissa fall orkar man helt enkelt inte, och vissa grejer vill man bara inte.


Jag ser det som att jag brukar hjälpa till när det behövs.

När vi ska bygga något i stugan, och man har möjlighet att vara där, så hjälper man till, för att ta ett exempel.

Men måste man verkligen göra allt, jämnt?

Jag tycker att man ska få säga nej, utan att folk blir arga över det.

Men vissa gånger går inte det..

Väldigt dumt.

Av Jonatan - 12 maj 2008 22:11

Nu var det längesen jag ens loggade in här på bloggagratis. (bortsett från alldeles nyss då..) Har helt enkelt inte känt för det, och känner jag inte för att skriva så gör jag det inte, liksom.


Den gångna helgen har överlag varit bra.

Lugn kväll i fredags, då jag åkte in med brorsan och tittade på seriepremiären på westhagen mot Sidsjö/Böle. Förlust där med 3-0, och en typisk skitmatch.

Men nu kan det bara gå bättre iaf! Och laget vi har ska inte behöva göra fler sånna matcher. Efter matchen blev det bara softning hemma!


Lördagen bestod av jobb mellan 11 och 17.30

Ganska seg dag, med fint väder och lite kunder.

Kvällen blev väldigt lugn här hemma.


Söndag, och jobb mellan 11 och 18. Lite sämre väder och därmed lite mer kunder.

Kul.

Efter jobbet bar det av hem för att byta om och käka osv.

Och sen åka in till stan eller närmare bestämt till Henrik i Haga.

Där befann sig ett stort gäng firande vänner.

Vi firade Robert Bodin, som i måndags fyllde 20.

Blev några öl, och senare även krogen, där det faktiskt var mer folk än jag trodde det skulle vara en söndag.

Riktigt trevlig kväll i goda vänners lag.


Idag har varit en riktig slö-dag.

Bara varit till kvissle en snabbis, och inte mycket mer föränn ikväll då jag varit och tränat.


Tack för mig!


Av Jonatan - 7 maj 2008 13:59

Jag gillar humor.. Väldigt mycket.. Man kan nog tala om att jag har en besatthet av humor.

Och det finns huuuur mycket bra humor som helst i världen!


En komiker som jag(tillsammans med många andra) tycker är ett riktigt geni är Sacha Baron Cohen.

Sacha är personen bakom dom två lysande karaktärerna "Ali G" och "Borat Sagdijev". Och han göra båda dessa helt underbart.


Tänkte lägga ut ett klipp med Sachas karaktär Borat, där han går på amerikansk countryklubb, och sjunger sin egen countrysång.

Its so frikkin funny!



Här kommer Borat Sagdijev med "In my country there is a problem"

Av Jonatan - 6 maj 2008 18:08

Somnade ganska tidigt igår, (för att vara mig), och vaknade således vid 9 tiden imorse.. Var längesen jag vaknade så tidigt en dag jag inte jobbar.


Har dock inte gjort så väldigt mycket idag.

Så har egentligen inget att skriva, hehe! ^^

Som vanligt..


Men tänkte bjuda på ett klipp iaf.

Det är introsången från filmen "Orgazmo" av Trey Parker och Matt Stone.

Som ni som följt min blogg, eller känner mig väl vet, är dessa två hjältar mina idoler. xD



"What makes a man?
Is it the woman in his arms?
Just 'cause she has big titties
Or is the way
He fights everyday-ah?
No, it's probably the titties"

Av Jonatan - 5 maj 2008 23:33

Har typ ingenting att skriva ^^


Är sjukligt trött på alla skitträningar iaf.

Hade varit roligt om man hade fått någon form av talang.




(den här bloggen börjar mer och mer likna alla andra whinebloggar.. tråkigt och inte som jag tänkt det..kanske borde lägga ner?)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards