Alla inlägg den 1 juli 2008

Av Jonatan - 1 juli 2008 17:17

Haha! Provade att slå av ljudet på klippet från förra inlägget och spela upp det med även tidigare nämnda låt "Rob Zombie - Pussy Liqour".

Blev inte riktigt samma sak.

Scenen då lejonet "joggar" fram mot männen blev nästan skrämmande istället då man med hjälp av Rob Zombies tunga skräck-rockmusik fick intrycket av att klippet skulle ta en helt annan vändning än det faktiskt gjorde.

Men helt klart är iallafall att klippet inte riktigt hade samma anslagskraft med Rob Zombie som bakgrundsmusik istället för Aerosmith.


Intressant det där faktiskt.

Hur mycket musik och ljudeffekter faktiskt gör för att skapa en speciell känsla i filmer och på tv.

Måste vara ett ganska svårt, intressant och riktigt roligt jobb att prova sig fram för att hitta just den låt som förmedlar rätt känsla till en speciell scen. 

Av Jonatan - 1 juli 2008 16:59

Det här är onekligen en riktigt cool video.

Och då är jag ändå ingen "husdjurs-människa".. Verkligen inte t.om

Jag i det närmaste hatar husdjur.

Det finns helt klart djur jag gillar också dock.

Men just djur som går under kategorin "husdjur", såsom hundar, katter osv är inte speciellt populära i min värld.


Ändå är det väldigt svårt att inte gripas lite av det där klippet(som visserligen inte handlar om ett traditionellt husdjur).

Mycket har väl att göra med låtvalet. Tror inte man skulle reagerat riktigt lika om låten i bakgrunden varit t.ex "Rob Zombie - Pussy Liqour". Men helt klart är ju att klippet i sig även det är väldigt fint och rörande. Och då gör det väl inget om musiken bara förstärker lite eller?


För övrigt gillar jag frisyrerna på männen i videon. Klockrena! 

Av Jonatan - 1 juli 2008 00:39

Dåligt med bloggandet nu. Och jag ber alla trogna läsare om ursäkt.


Helgen förflöt skönt.

Utgång i fredags efter 2-2 matchen mot Lucksta. (Div4 så jag spelade inte.)

Lördag stog jag och vinkade in bilar på rätt väg till parkeringen i galtström.

Sen blev det Buzz och några öl med Olle, Viktor, Jennie och Mikaela.

Alex och Micke var där också, men var bara ute på balkongen och drack öl och hoppade så att man trodde att ett tåg åkte förbi.

I söndags spelade jag match mot Indal i div6.

Dom är hyfsade hycklare.

Ringde några dagar innan match och säger att dom har förlorat så mycket så att dom hade så dålig moral i laget att spelarna förmodligen skulle gå av planen vid tvåsiffrig ledning till oss(vilket rykte vi fått!!) och frågade därmed om vi kunde vara sjysta och inte ta ut så bra lag.

När sen matchdagen kom så visar det sig att dom har lånat in en massa spelare från Östavall i divisionen över. Tur att vi inte lyssnade på dom och hade ganska starkt lag ändå, och därmed pissade dom i ansiktet med sifforna 5-2.

Hyfsat ägda fittnoobs.

Sen på kvällen tittade jag på Tyskland - Spanien.

Både Spanien och Feeeerrrrnaaaandooo, tackade för mitt stöd och levde upp till förväntningarna.

Härligt!

Såg precis att jag visst lyckades håva in en mängd poäng i sista omgången av Eurotipset. Med 13 medverkande klättrade jag från en pinsam 11e plats till 3e plats bara på finalmatchen. Mycket med hjälp av att jag hade tippat Spanien som vinnare av EM och David Villa som skytteligavinnare. Sorry Salle.. Men kunde bara inte låta dig knipa 3e-platsen, och när ingen annan verkade sugen på att gå om dig, kände jag mig tvungen att göra det själv.


Och idag har jag bara jobbat!


Pies


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards