Direktlänk till inlägg 21 november 2007

Rubank

Av Jonatan - 21 november 2007 23:19

Har varit hos höKbom och Julia och tittat på fotbollen, med lite vänner..

Sverige är klara för EM.. Okej!


Men! Vad innebär det?.. Ingenting.. Sverige är för tillfället ett så dåligt lag, att det är pinsamt.. Vad ska vi till EM att göra? Ett land där halva startelvan nöter bänk i sina klubbar, och resterande (med något undantag) spelar i någon skitklubb(elfsborg, basel och Fc Köpenhamn t.ex) Självklart.. Vi har Zlatan.. Som jag absolut inte säger är en dålig spelare.. Det är nog tvärtom, Zlatan är för bra för Sverige! Och Sverige är för dåligt, och tråkigt för Zlatan!

Skulle Zlatan vara t.ex Engelsman, Spanjor eller tillhöra något annat stjärnlandslag, skulle han vara en så mkt bättre landslagsspelare!

Att Zlatan spelar för sverige, är ungefär som att han skulle spelat klubbfotboll med Shaktar Donetsk, eller Besiktas.. 


Vi vinner med 2-1 mot Lettland.. visst, starkt jobbat när det gäller.. mot ett pissgäng! Men det var väll mot Spanien dom visade kvalitén på laget..

Sverige är överlag, ett gäng medelmåttor!


Dessutom hoppas jag att svenska fotbollsförbundet, inser att efter EM är det dags för en ny tränarstab. Lagerbäck har gjort sitt.. Han kan inte ta laget längre, och Sverige behöver något nytt!


Jag sörjer dessutom att England missar EM..

För mig ÄR fotboll, England.. Många av mina vänner har ikväll jublat över att England missat emplatsen. Men jag ser det så att iom Englands miss, så tappar EM lite av det roliga.. England är ett lag jag vill se i EM..


Då Sverige inte kommer ha någon chans att ta guld(jag hoppas jag har fel), så skulle jag hejjat på England..

Har fått kommentarer för den ståndpunkten, där folk menat att jag inte kan hålla på ett annat land. Men detta förstår jag inte! Självklart skulle jag tycka det vore underbart om Sverige vann.. MEN, Bara för att jag är född i det här landet, betyder väll inte att jag inte kan hejja på ett annat landslag "också"?


Jaja.. jag börjar tappa bort mig själv, så därför kan det låta lite märkligt på sina ställen.


Men en sak är säker.. Jag har mer sorg, över att England missade EM, än lycka för att Sverige tog sig dit.. (kan missförstås, men det skiter jag i)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonatan - 17 oktober 2009 22:40

Så har jag satt mig i den sits jag inte vill sitta i.   Dum-i-huvves pojk.     Whine? ja kanske. ...

Av Jonatan - 15 oktober 2009 21:05

Näe, nu får det vara nog på bloggdöden!... tror jag..   Har funderat lite på det ett tag och det vore tamejtusan roligt att börja blogga igen!   Så tänkte åtminstone göra ett försök! Vi får väl se om det går bra eller som vanligt.   Men...

Av Jonatan - 8 juni 2009 15:06

Måste nästan be om ursäkt lite för kvalitén och mängden på inlägg hittills. Det duger inte.   Men har inte haft någon överdriven tillgång till dator och internet, och har dom gångerna jag haft, varit så trött att jag inte orkat lägga någon kraft vid ...

Av Jonatan - 7 juni 2009 04:48

Nu har vi kommit tillbaka till hotellet efter ännu en dag i Augusta/North Augusta.   Orkar faktiskt inte skriva så mycket ikväll för jag är helt sjukt trött.   Det är riktigt varmt här, vilket självklart är skönt, men man blir utmattad. Och påtal om ...

Av Jonatan - 6 juni 2009 07:33

Har precis kommit tillbaka till hotellet i Augusta nu efter en heldag med en massa möten med amerikaner lillebror varit i kontakt med under sitt år här.   För er som inte vet om det så är alltså huvudmålet med våran USA-resa att "hämta hem" min lille...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards