Alla inlägg under oktober 2007

Av Jonatan - 16 oktober 2007 18:54

Har tvättat hela dagen..

Märkte att jag inte hade så mkt rent att ta med mig nu när jag lämnar "Norrlands huvudstad" för en snabbvisit i "Sveriges huvudstad"..

Så har säkert kört 4 maskiner idag ^^  Tänkte att det är väll lika bra att tvätta det mesta som inte är rent, och inte bara det jag ska ha med mig..


Läste för övrigt att  "Stureplansprofilerna", som av tingsrätten friades från våldtäcktsanklagelserna, nu har blivit dömda av Svea Hovrätt.

Har inte varit jättemycket insatt i detta, men enligt det jag läst och förstått så tycker jag att detta inte är mer än rätt..

Sånna där as ska straffas, och det kännbart! Sen att det är "Stureplans-profiler", ska inte ha något alls med saken att göra.

Även om det för mig bara har gjort att jag under hela processen bara hoppats att dom ska bli dömda ^^

Ni kan läsa om det hela här.


Undra hur mkt brat-drägg man kommer möta på torsdag ^^

Förmodligen 100 för mycket..  Ska försöka lägga alla "utdömningar" jag kommer få, på minnet.. Kan säkert bli ett par det också..

Även om det inte direkt är något jag är orolig över och förmodligen mest kommer skratta åt, så kommer jag nog känna mig lite felplacerad..

För ni kan kalla mig mycket, men brat.. Det är jag nog en bit ifrån! 


Jaja, får se om jag hinner skriva nån snabbis imorgon innan jag åker, annars får ni allt vänta tills på lördag med en ny uppdatering..

Men då ska ni få veta alla smaskiga detaljer från min trip!

Men eventuellt något inlägg imorgon alltså!


Peace! 

Av Jonatan - 16 oktober 2007 15:06

ÅÅÅÅÅÅH!!! VAD JAG HATAR SVENSKASPELS POKER!!!!!

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!


OCH ALLA TORSKAR SOM SPELAR DÄR!!!!!

IDIOTER!!! 

Av Jonatan - 15 oktober 2007 23:34

ååh vad trött jag är.. helt slut..

Skönt dock..


Har städat mitt rum idag.. va sjukt..

Var nog första gången sen... öhm.. äh.. vem försöker jag lura? Det var nog första gången över huvudtaget jag städade rummet på "eget bevåg"..

Men blev halvnice iaf ^^


Sen blev det till att åka till kvissle och ha info-möte om när vi ska vara "byavakter" med laget..

Var tråkigt..  Men vid två tillfällen ska jag och min bror simon åka runt i njurunda hela natten och "vakta" och titta så att inget skumt händer..


Sen efter det blev till att åka till Kyrkmons skola och spela lite innebandy..

Sjukt jobbigt men samtidigt grymt kul!

Men är väll därför jag känner mig så slut ^^


Jag har blivit något av en "facebook-nörd".. mot min vilja..

Men det är ju ganska roliga grejjer som finns där :D

Och nästintill alla har det ju nu för tin..sjukt..


Aja.. nu orkar jag inte skriva mer.. blev ännu ett värdelöst inlägg ^^

Men jag tvingar ju ingen att läsa..(förutom vissa..)


Hörs 


Nu är det nära! nu smäller det snart!!! 

Av Jonatan - 13 oktober 2007 23:07

Jobbat idag..

Var ganska dåligt tryck för att vara lördag, men ändå helt okej!

Ska jobba imorn också, hoppas på bättre tryck då..


kikade nyss på en film..

Kommer inte ihåg vad den hette, vilket förmodligen säger ganska mkt om filmen..

Var inte det sämsta jag sett, men absolut ingen bra film..


Har börjat titta litegrann på liverpoolresor med pappa..

Fick ju en "liverpoolresa" i studentpresent av mami och papi..

Kan bli en oförglömlig upplevelse.. Blir nån gång nu till våren vi åker! 


Var en kund som kom fram idag, och la en enligt mig ganska rolig kommentar:

"ja hej, jag skulle vilja ha en såndär choklad-pick"


Jag har träningsvärk också.. usch.. mår lite dåligt över att man är så svag ^^ 

Fotbollen ger en ju inga jättemuskler direkt.. 


Aja.. Det var väll allt jag hade för tillfället!


Kom och hälsa på mig imorn, och köp gärna något! xD


Peace!


Asså den här killen... jag hoppas vid gud att han inte är seriös!!!

Av Jonatan - 11 oktober 2007 21:08

Varit på "pärlan" och tränat med Andre ikv..

Puh.. var inte igår man styrketränade.. Kommer nog kännas imorn!


Lutar väll kanske åt att man köper månadskort där :)

Och tränar där åtminstone till försäsongen sätter igång på riktigt!

Absolut inte det bästa gymmet jag varit på.. Men det känns skönt att bara behöva ta sig till Kvissleby för att träna..


Så slipper man lägga halva motivationen på att ta sig in till stan osv, för att träna på ngt av gymen där..


Har fått klartecken om att det inte ska bli några problem för Simon och Henri att komma in och kika på när vi spelar pokern nästa torsdag också..

Och fått reda på lite information runt allt det..

Vi ska tydligen spela på "Sturekompaniet".. Tydligen en riktigt "brat-klubb"..

Har allvarliga funderingar att klä mig så lodigt jag kan och gå till det där "snobb-stället".. Dom kan ju inte neka mig när jag ska spela :D

Men får se hure blir!


Härnäst på schemat står nog ändå middag..

Sent jag vet.. Men har inte varit hungrig bara ^^


Peace!

Av Jonatan - 10 oktober 2007 21:19

Morsan kom hem för någon vecka sen med massa gratisprover av nikotinfri snus av märket "Choice".. Hon jobbar stenhårt för att få mig och brorsan att lägga av med detta hyss..


Min första tanke var "jaha.. skiter väl jag i.. vad är meningen med nikotinfri snus?"


Men när jag för någon dag sen såg denna mängd av små vita plastförpackningar, så blev jag ändå nyfiken..


Det var säkert 10 förpackningar, två av varje smak..

Tog dom med mig upp till datorn och tänkte.. aja.. kan väl vara soft att ha nån inne, om man har lite kvar eller så..


Satt nyss och läste på påsarna.. fick en mindre chock..


Smakerna som fanns att välja på var: Salt Licorice (inte så farligt.. rätt bra idé faktiskt).. Men sen kom även Apple, Lemon, Kardemumma och Pepper..


Alltså.. vad är det för smaker på snus!?

Är enligt mig i klass med när dom på navet sålde(säljer?) vitlöksglass..


Skandal!'


Har börjat kika lite på Liverpoolresor med farsan.. 

Fick ju en sådan i studentpresent..  Men när vi legat lite på latsidan så har ingen resa bokats än..

Men vi funderar starkt på antingen Liverpool - Everton i Mars, eller Liverpool - Manchester City i Maj..


Kommer bli så sjukt kul att äntligen få åka dit!


Skulle ju dessutom vara extrasjukt att få uppleva ett Merseyside-derby första gången man åker dit..

Men vi får se hur det blir.. smakar det så kostar det ju!


Peace 




Av Jonatan - 9 oktober 2007 21:34

nyss hemkommen från GIF Sundsvall - Örgryte...

Ingen höjdarmatch egentligen, men seger för gifflers med 2-0, och nu är allsvenskan nära :)


Kalasår, när båda ens lag(essvik och giffarna) går upp en serie!

Nu fattas bara att Liverpool vinner Premier League också..

Men det kommer nog inte komma iår.. Dom gör för mkt skitmatcher för det..

Men det kommer komma inom en snar framtid!


Nu är det bara en vecka innan det bär av till Stockholm!  Awsome!!

Som jag tidigare skrivit blir det först Sverige - Nordirland på onsdagen, och sen pokerturneringen på torsdag..

Wish me luck!!


Aja.. Har inte så mkt mer att skriva!


Hejhej! 

Av Jonatan - 8 oktober 2007 21:52

Nyss hemkommen från innebandyn..

Var kul.. Skönt att få springa och svettas lite..


Borde dock ha nått mer nu i uppehållet..

Kommer inte funka med bara en sån här genomkörare i veckan..


Det med gymmet har tyvärr kommit lite på kant..

Får se om det blir något i framtiden.. Kanske bara ska köra lite själv här hemma..

Med nån löpning ute, och lite armhäv, situps osv lite mer..


Var ute i stugan med farsan i fredags.. fixade massa..

Sen blev det bara soft på kvällen


på lördagen blev matchen inställd så jag jobbade istället..

12-17.. kul att få jobba!


Sen åkte jag direkt från jobbet till Bullis..

Där blev det lite mer officiellt firande av honom.

Kul gäng som var där faktiskt!

Jag, Bullis, Basse, Hyveln, Martinsson, Alex, Micke, Henke och Anton..

Hoppas jag inte glömt någon nu.. Skulle vara pinsamt..

Men var grymt kul att vara med "gamla" gänget igen!


Satt hemma hos Bullis och spelade poker och drack :)

Sen blev det en krogsväng..
Kom faktiskt in på O'learys igen..  Kung det!


Åkte hem med Simon på söndag och åkte direkt till Essviksvallen, där vi hade en liten arbetardag..

Var rätt sliten, så var kanske inte den som jobbade mest direkt..

Ber om ursäkt för det om nån blev irreterad på oss..


Idag har jag varit otroligt slö..

Bara suttit här och tittat på klipp från den amerikanska serien "Scare Tactics"

Älskar när folk blir skrämda xD

Det är verkligen en programidé man borde ta och spela in i sverige också..

Finns grymt mkt bra programidéer osv, som ingen gör.. tråkigt..


Nämen vi kör på en till säsong av "Bonde Söker Fru" istället, och ännu värre startar en massa nya spår som "Ensam mamma söker"..

Alltså snälla!


Avslutar med ett klipp från just "Scare Tactics" :) 



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards