Alla inlägg den 2 oktober 2007

Av Jonatan - 2 oktober 2007 18:58

Självklart måste jag bara skriva ett inlägg om det tragiska som hänt i helgen..


Johan "Loi" Rönnqvist har på ett tragiskt och chockerande sätt lämnat oss.

Kände honom inte personligen, men vill ändå skänka hans nära och kära en tanke.


Tankarna finns först och främst hos hans familj som inte har det lätt nu.


Vila i frid Johan! 

Av Jonatan - 2 oktober 2007 13:52

Nu har det gått ett tag igen!

Usch.. har inte haft någon motivation att skriva :p

Men tar väll en snabb genomgång om vad som hänt sen sist!


Fredag:  Blev bara hemma, mest pga att syster min varit hemma från Umeå i helgen, och fredagen var enda dagen jag hade möjlighet att umgås med henne! :)

Så satt hemma och kikade lite kort och film med henne bara..


Lördag:  Lördagen var redan i förtid upplagd för att bli en kalasdag!

Började med bortamatch mot Fränsta i div5... Sista matchen för säsongen!

Vann denna med 3-0 utan att övertyga alls.. Men dom var samtidigt grymt dåliga, så det var aldrig något snack om saken.

Efter matchen blev det firande i omklädningsrummet med champagne(?) och pommac! Vi är ju som jag nämnt i något tidigare inlägg klara för div4 :)


Efter att alla duschat osv så bar det av tillbaka till stan, mot lokalen där vi skulle tillbringa kvällen.. Redan i bilen på väg tillbaka började det intas öl..

Åkte till Henri en snabbis först, och bytte om och gjorde oss iordning där.. samtidigt som det blev mer öl..

Vi gick sen i samlad trupp bort mot lokalen..

Väl där blev det mer öl.. Och till allas stora förtjusning hade Tomas Wallberg tagit dit vad som såg ut att vara ca 15 kartor öl, som vi alla fick ta hur mkt vi ville av. 

Maten vi bjöds på var ruskigt god, dock fick jag inte i mig så mycket av maten.. Vilket nog var synd, för öl drack jag.. vilket ledde till att jag ett tag in på kvällen var ordentligt full..

Dock innan jag blev sådär snuskigt full, så delade Strappa ut några priser osv från säsongen som varit!

Stort Martin, riktigt värd det faktiskt!

Jag kände sen att någon borde säga något om Sebastian också, så jag gick upp framför alla för att ta det "talet".. Kändes bra, men kan ha blivit lite hispigt och okoncentrerat.. Är fortfarande inte lätt att prata om honom sådär.. Men hoppas att folk kunde ta till sig det jag sa iaf..

Sen drog fyllan iväg.. Blev riktigt snorfull.. Men var klok nog att lägga mig i en soffa där och ta en tupplur.. och när jag vaknade så var jag på G igen!!

Så drog ner på krogen, gick med Martin, Jocke, Olle L och Olle R.. Vi tänkte försöka oss på O'learys, men eftersom det är 21 där så kom vi inte in.. Så det fick bli Coppers ist.. Olle R bestämde sig dock för att åka hem.. Var tydligen inte bara jag som lyckades bli askalas xD

Väl inne på krogen blev det fortsatt alkoholförtäring.. Blev bland annat tvungen att ta två tequila-shots med Tereze "Tequila-shotarN" Lundgren.. Sällan!


Jag, Martin och Lars drog sen på Max och käkade..  

Dit kom även Basse och några kompisar till honom! 

Blev en kanonkväll som avslutades med en tupplur i röret på "leklandet" på max! xD

Sen tog jag martin och Lars taxi hem...

Tack alla för en helt grym dag!

Speciellt tack till:

Strappas dam, Lena(!?) som ordnade med maten. Riktigt gott!

Tomas Wallberg, För att han pyntade ut med pengar till maten och drickat, och fixade massa!

Har säkert glömt något men vill självklart även tacka alla från laget som deltog för erat underbara sällskap!

Var längesen jag hade så roligt på en utekväll :)


Söndag:  Blev det bara jobb.. Halvbakis, men funkade rätt okej ändå! :)


Måndag: Hände väll egentligen ingenting, mer än att jag, Fredrik och Alex var iväg och spelade innebandy på kvällen..

Var kul att sätta igång med det igen!


Idag: Har inte hänt ett piss än så länge.. Och får jag gissa så kommer inget mer upphetsande hända heller! ^^


Men vi hörs något mer!

Ska försöka vara bättre nu på att uppdatera, så slipper det bli sånna här mastodont-inlägg! xD


Ni som verkligen orkat läsa heeela inlägget, lämna en kommentar så får vi se om jag kommer över 5 pers som orkat gnaga sig igenom allt xD


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards