Alla inlägg den 25 december 2008

Av Jonatan - 25 december 2008 13:06

Julafton igår.

Var en bra dag.

Skönt att vara ledig och kunna umgås med familjen en hel dag(även om det inte kändes som vanligt när Albin är i USA).


Jag vet inte riktigt hur det är längre, men jag har fått för mig att många fortfarande har som tradition att titta på "Kalle Anka" på julafton klockan 15.00

Det är väl en ganska dum tradition egentligen? Gamla disneysnuttar som man redan sett ca tusen gånger (liten överdrift kanske), och som dom inte ens orkat lägga kraft på att översätta riktigt, utan dom har bara lagt samma dåliga, taktlösa speakerröst på allt. Likförbannat sitter även jag(om än inte lika maniskt, och inte lika punktligt) och tittar jul efter jul.


Något jag annars älskar på julafton är "Kan Du Vissla Johanna".

Det är ju samma sak där. Man har sett det säkert tusen gånger(också överdrift), men åtminstone jag ser det varje år ändå.

Men där har jag iallafall en anledning.

Jag älskar Per Oscarssons skådespeleri.


Han är nog enligt mig den allra bästa svenska skådespelaren.

Vet inte riktigt varför, men det är något med honom.

Allt han säger allt han gör, det är bara en sån känsla i det.


Dessutom har jag fått för mig att han liknar min morfar från när han var i livet(morfar är inte i livet nu med andra ord), och det gör ju inte känslan sämre.



Förresten! Amy Diamonds julskiva "En Helt Ny Jul", var perfekt att spela igår.. Hon är bra som vanligt!


Och här är den inspelade versionen från nyss nämnda skiva av klassikern "Julen Är Här" med Amy Diamond

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards