Direktlänk till inlägg 23 oktober 2008

En hymn för Turderland

Av Jonatan - 23 oktober 2008 16:49

Jag har funderat över en sak..

Vart kommer all ångest och depression ifrån?

Det kan omöjligt vara så att vi svenska ungdomar mår så dåligt som det verkar.

Efter en halvtimmes runtsurfande bland olika bloggar på internet så verkar det ju som att halva sveriges ungdomar vilken dag som helst kommer ta livet av sig. Jag förstår inte hur mycket självömkande det kan finnas.


Självklart tycker jag att en blogg ska innehålla ens tankar och till viss del även spegla personens sinnesstämmning.. Sånt låter ju även jag få komma in på bloggen då och då. Men det måste väl finnas någon hejd på det hela?


För jag kan faktiskt säga att gå runt och tänka på allt dåligt som händer hela tiden har man aldrig mått bra av. Lite positiv tanke måste det väl finnas?


Vi måste ta problem lite lättare och sluta tycka så synd om oss själva.

För så synd som många vill få det att låta att det är om dom är det inte. 


Vi har fått ett liv att leva. Då finns väl ingen anledning att gå runt och må dåligt över skitsaker och tycka synd om sig själv hela tiden?

Shiet.


(Hoppas ingen tar illa vid sig, för jag pekar inte på någon speciell, utan syftar på unga människor i allmänhet)


 
 
Sis

Sis

23 oktober 2008 23:01

Applåder!!!

http://baratankar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonatan - 17 oktober 2009 22:40

Så har jag satt mig i den sits jag inte vill sitta i.   Dum-i-huvves pojk.     Whine? ja kanske. ...

Av Jonatan - 15 oktober 2009 21:05

Näe, nu får det vara nog på bloggdöden!... tror jag..   Har funderat lite på det ett tag och det vore tamejtusan roligt att börja blogga igen!   Så tänkte åtminstone göra ett försök! Vi får väl se om det går bra eller som vanligt.   Men...

Av Jonatan - 8 juni 2009 15:06

Måste nästan be om ursäkt lite för kvalitén och mängden på inlägg hittills. Det duger inte.   Men har inte haft någon överdriven tillgång till dator och internet, och har dom gångerna jag haft, varit så trött att jag inte orkat lägga någon kraft vid ...

Av Jonatan - 7 juni 2009 04:48

Nu har vi kommit tillbaka till hotellet efter ännu en dag i Augusta/North Augusta.   Orkar faktiskt inte skriva så mycket ikväll för jag är helt sjukt trött.   Det är riktigt varmt här, vilket självklart är skönt, men man blir utmattad. Och påtal om ...

Av Jonatan - 6 juni 2009 07:33

Har precis kommit tillbaka till hotellet i Augusta nu efter en heldag med en massa möten med amerikaner lillebror varit i kontakt med under sitt år här.   För er som inte vet om det så är alltså huvudmålet med våran USA-resa att "hämta hem" min lille...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards